Ne Mutlu Türküm Diyene...
Uzun Dönem İkamet Tezkeresi Süreci Hakkında Soru-Cevaplar
Geri Dön
Uzun Dönem İkamet Tezkeresi Süreci Hakkında Soru-Cevaplar
Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği Genel Başkanı Av. Necmettin Hüseyin bu gün, Göç İdaresi Yetkilileri ile görüşerek, Batı Trakya Türklerinin UZUN DÖNEM İKAMET TEZKERESİ randevu alımı ve başvuru aşamasında yaşadıkları sıkıntıların çözümü için fikir alışverişinde bulundu.
13/06/2017

Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği Genel Başkanı Av. Necmettin Hüseyin bu gün, Göç İdaresi Yetkilileri ile görüşerek, Batı Trakya Türklerinin UZUN DÖNEM İKAMET TEZKERESİ randevu alımı ve başvuru aşamasında yaşadıkları sıkıntıların çözümü için fikir alışverişinde bulundu.

Görüşme sonrası hemşehrilerimizin yaşadığı sıkıntılar ile alakalı hazırlanan sorunlar ve bunların çözümünü içeren cevapları aşağıdadır. 

SORU 1: Yurtdışında bulunduğum süre içerisinde uzun süreli ikamet randevusu alabilir miyim?

CEVAP 1: Randevu alınabilir, herhangi bir sakıncası yoktur. Randevuda evrak teslimi parmak izi alınması ve komisyon aşamalarında bulunulması yeterlidir.

 

SORU 2: Adli sicil belgesini nereden alacağım?

CEVAP 2: Adli sicil belgesi tercihen vatandaşı olduğunuz ülkeden alınarak apostil şerhi vurdurulup noter tastikli tercümesi yaptırılacaktır. Ancak bazı illerde ve halen geçerli ikamet tezkeresi sahibiyseniz ikamet ettiğiniz  ilde herhangi bir adliyeden alabilirsiniz. Yinede başvuru yapacağınız ilgili göç idaresine bu konuda bilgi almanızı tavsiye ederiz.

 

SORU 3: Pasaport tercümesi ve noter onayı gerekli mi?

CEVAP 3: Gerekmiyor, sadece fotokopisi yeterlidir. 

 

SORU 4: Taftota kimlik belgesiyle başvuru yapabilir miyim?

CEVAP 4: Başvuru yapılabilir ancak komisyon aşamalarında sıkıntı yaşanacağı ve bu nedenle Haymatlos ve Iskat durumu dışındaki geçerli pasaport alabilecek herkesin pasaport alarak başvurularını yapmasını tavsiye ediyoruz. Şu anda bazı iller hiç başvuruyu almama yönünde tercihlerini kullanmaktadır. Bu nedenle pasaport ile başvuruyu tavsiye ediyoruz.

 

SORU 5: Peki pasaport süresi önemli mi?

CEVAP 5: Pasaport süresi normalde en az bitmesine 6 ay süre olmalıdır. Randevu almadan yenilemelerini tavsiye ediyoruz. Eğer daha kısa süreli randevular alınmış ise en geç randevu tarihine kadar pasaportlarını yine de yenilemeleri gerekmektedir.

 

SORU 6: İnternet üzerinden yapılan başvuruda biometrik fotoğrafımı kullanmadım ne olacak?

CEVAP 6: Randevu alırken kullandığınız fotoğrafın net belirgin ve vesikalık olması yeterlidir. Ancak randevu tarihinde götürülecek fotoğraflar son 6 aya ait ve biometrik olmalıdır.

 

SORU 7: Başvuru sırasında gelir beyanı bölümünü nasıl doldurmalıyım. Buna ilişkin evrak istenecek mi?

CEVAP 7: Gerçek gelir durumunuzu gösterir beyanda bulununuz. Ancak buna ilişkin bu genelge kapsamında evrak ibrazı istenmeyecektir.

 

SORU 8: Çalışma izninden dolayı oturma iznim var. Ben ne yapmalıyım?

CEVAP 8: Başvurunuzu ilk başvuru uzun süreli tercihlerinden yaparak randevu almanız gerekmektedir. Çalışma izninize herhangi bir etkisi yoktur. Çalışma izninizin uzatma tarihi geldiğinde aynı şekilde çalışma izninizi uzatabilirsiniz.

 

SORU 9: Uzun süreli ikamet için vekalet versem işlemlerim yapılabilir mi?

CEVAP 9: Başvuru süresinin kısıtlı olması nedeniyle sunulacak taahhütler komisyon aşamasında bizzat bulunma ve parmak izi verme aşamasında yine bizzat bulunmak gerektiği için Göç İdareleri vekaleten işlemi kabul etmemektedir.

 

SORU 10: Başvuruda Etabli belgesi gerekli mi?

CEVAP 10: Etabli belgesi gereklidir. Son 6 ay içerisinde alınmış olmasına dikkat ediniz.

 

SORU 11: Komisyonlar ne zaman olacak, herkes bu komisyona girecek mi?

CEVAP 11: Başvuru yapanların 15 Ağustos 2017 tarihine kadar başvurusu alınacak olduğundan muhtemelen bu tarihten sonra başvuru sırasına göre komisyona telefonla ilgililer davet edilecektir. Daha önce belirli genelgelerle uzun süreli ikamet almış olanlar bu mülakatlara çağrılmayabilir. Bu davetler Göç İdaresinin tasarrufu altındadır.

 

SORU 12: İkamet başvurusu ne zaman sonuçlanır?

CEVAP 12: Bu başvuru sonuçları ile ilgili kesin bir tarih vermek mümkün değildir.

 

SORU 13: Randevu sistemi çalışmıyor, neden randevu alamıyorum?

CEVAP 13: Randevu sistemi genellikle sabah 08:00 ile 10:00 arası günlük kotalar ile güncellenmektedir. Bu nedenle bu saatler arasında sıklıkla randevu talebinizi sistem üzerinden yineleyebilirsiniz.

 

SORU 14: Türkiye’deki yerleşim adresimi nüfusa kayıt ettirmem gerekiyor mu?

CEVAP 14: İlk başvuru aşamasında böyle bir gereklilik yoktur ancak ikamet tezkereniz elinize geldiğinde taahhütnamede ve başvuru formlarında verdiğiniz adres kaydını 20 gün içerisinde nüfusa yaptırmanız gerekmektedir. Aksi durumda idari para cezası ödersiniz.

 

SORU 15: Yunan vatandaşıyım ama aynı zamanda Alman vatandaşıyım. Alman pasaportumla başvuru yapabilir miyim?

CEVAP 15: Yunanistan pasaportu dışında başka bir ülkenin pasaportu ile başvuru imkanı yoktur.

 

SORU 16: İkametimin bitmesine 1 yıl var. İlk başvurudan randevu alırsam bir sıkıntı olur mu?

CEVAP 16: İkamet sürenizin bitmesine en fazla 2 ay ve daha az bir süre kalmışsa ilk başvuru olarak yapabilirsiniz. Aksi durumda ilk başvuru olarak girilen randevu nedeniyle yeni ikametiniz gelene kadar mevcut ikametiniz iptal edilmiş olacaktır. Bu nedenle 2 aydan daha uzun süreli ikamet tezkeresi elinde bulunanlar ikamet çeşidini değiştirme tercihi ile uzun süreli ikamet randevusu almalıdır.

 

SORU 17: Mevcut ikametim ile başka ilden başvuru yapabilir miyim?

CEVAP 17: Tek şart ile yapılabilir. Mevcut ikametinizdeki adresinizden kaydınızı alarak başvuruyu yapacağınız ilde nüfus müdürlüğüne adres kaydını yaptırmak şartı ile.

 

SORU 18: Başvuru sırasında kişisel bilgilerimde hata yaptım. Randevuyu iptal etmem gerekir mi?

CEVAP 18: Gerekmiyor. Randevu tarihinde gittiğinizde evraklar üzerinden düzelttirebilirsiniz.

 

SORU 19: Başvuru esnasında en son bölümde (8 yıl döküm vs  gibi) evraklar isteniyor. Bu alanı nasıl geçebiliriz?

CEVAP 19: Kırmızı ile belirtilen alanlar zorunlu alanlardır. Bunları işaretleyerek başvurunuzu yapabilirsiniz ancak randevu tarihinde gittiğinizde Türk soylular ile ilgili uzun süreli ikamet masalarına giderek işleminizi yaptırdığınız taktirde genelge ile istenen evraklar dışında sizden başka evrak talep edilmeyecektir.

 

SORU 20: Sistemde hangi sigorta seçimini seçmem gerekiyor. Başvuru tarihine kadar sigorta yaptırmak zorunda mıyım?

CEVAP 20: Başkaca bir sigortanız yoksa SGK genel sağlık sigortası tercihini kullanarak işleminizi yapabilirsiniz. İkamet tezkereniz elinize geldiğinde 53 TL ödeyerek sosyal güvenceden faydalanabilirsiniz.

 

SORU 21: Bu genelge ile alacağım uzun süreli ikamette daha sonra yurtdışında kalmam durumunda iptal söz konusu mu?

CEVAP 21: Hayır böyle bir iptal söz konusu değildir.

 

SORU 22: İkamet sürem geçti ve cezalı konuma düştüm. Başvuru yapabilir miyim?

CEVAP 22:  Başvuru yapmanıza engel bir durum söz konusu değildir.

 

SORU 23: Bu ikamet için ödemem gereken ücret nedir?

CEVAP 23: Mevcut ikametiniz varsa ve değiştirme başvurunda bulunmuşsanız sadece 63 TL kart bedeli ödenecektir. İlk başvurularda ve kesintiye uğramış ikametlerde kart bedeline ek olarak vize harcı talep edilecektir.

 

SORU 24: Başvuru sürecinde yurtdışına giriş çıkışımda ve orada kalmamda herhangi bir engel var mı?

CEVAP 24: Giriş çıkışınızda herhangi bir engel yoktur. Başvuru yapıldığına dair evrakınızın üzerine ıslak imza ve mühür aldığınız taktirde gümrük giriş çıkışlarında ve yurt dışında kalınan süre bakımından herhangi bir sıkıntı yaşanmayacaktır.

 

SORU 25: Haymatlos ve Iskat konumunda olanlar nasıl başvuracak?

CEVAP 25: Bizzat göç idaresine giderek kurulacak masalardan alacakları formlarla birlikte başvurusunu yapabilirler. Başvuruda evrak teslimi anında 2 kişi Türk vatandaşı bizzat kefalet için hazır olacaktır. Evraklarda eksiklik teslim edilmesi durumunda tamamlamak üzere en fazla 1 ay süre verilecektir.

 

SORU 26: Başvuru aşaması ve ibraz edilmesi gereken belgeler nedir?

CEVAP 26: Derneğimiz web sitesinde ibraz edilecek belgeler ve ek açıklamaları;

http://www.bttdd.org.tr/haberler/genel-merkezden-haberler/uzun-sureli-ikamet-izni-basvurulari-basladi.html 

ve  

http://www.bttdd.org.tr/haberler/genel-merkezden-haberler/uzun-sureli-oturma-izni-basvuru-sureci-netlesti.html

veya uygulamaya ilişkin video görüntüsünü

http://www.bttdd.org.tr/haberler/genel-merkezden-haberler/uzun-donem-ikamet-icin-sistemden-randevu-alirken-izlenecek-yol.html

linkinden izleyebilirsiniz. 

 

SORU 27: Derneğiniz başvuru yapıyor mu? Derneğe üye olmam gerekiyor mu? Ücret ödemem gerekiyor mu?

CEVAP 27:  Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği Genel Merkezi 13 şubesi, 5 temsilciliği ile üyelerine ve üyemiz olmayan hemşehrilerimize yardımcı olmak amacıyla bilgilendirme yapmaktadır. Randevu alma işlemleri dahil olmak üzere hiçbir işlem tarafımızdan yapılmayıp, bilgilendirme içinde hiçbir şekilde üyelik şartı ve ücret talebi söz konusu değildir. Bu işlemlerin bizzat ilgililer tarafından takip edilerek sonuçlandırılmasını tavsiye ederiz.

 

Not: Bundan sonraki süreçte de yaşanabilecek sıkıntılar ve çözüm yolları ile alakalı bize ulaşacak sorunlar hakkında da yetkililerle yapacağımız temaslardan sonra gerekli bilgilendirmelere devam edeceğiz.

Etkinlik Rehberi
24.07.2015 Yeni Websitemiz
Güncellenen yeni websitemiz yayına alınmıştır.
2015 Yılı Seçek Yağlı Güreşleri ve Kültürel Etkinlikleri - 1 Gün
"SEÇEK" Mertliğin, yiğitliğin yaşatıldığı 700 yıllık bir kültürdür.
2015 Yılı Seçek Yağlı Güreşleri ve Kültürel Etkinlikleri - Açılış
"SEÇEK" Mertliğin, yiğitliğin yaşatıldığı 700 yıllık bir kültürdür.
2015 Yılı Seçek Yağlı Güreşleri ve Kültürel Etkinlikleri - Finaller
"SEÇEK" Mertliğin, yiğitliğin yaşatıldığı 700 yıllık bir kültürdür.
17. BATI TRAKYALILAR PANAYIRI
17. Batı Trakyalılar Panayırı ve 11. Uluslararası Balkan Yağlı Güreş Şampiyonası
Alantepe Panayırı
Alantepe Panayırı 30 Ağustos Pazar Günü Hemetli (Organi) Bölgesinde Yapılacak.
Teşkilat Toplantısı
Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği 54. Dönem Teşkilat Toplantısı 28 Kasım 2015 Cumartesi Saat 11.00'da BTTDD Zeytinburnu Şubesi Toplantı Salonunda yapılacaktır.

Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği
Hacıbeşirağa Tekkesi Sok. No:5 Cağaloğlu,
İstanbul, Türkiye
Telefon : +90 212 519 70 13 - 14
Faks : +90 212 512 70 22
E-Posta : info@bttdd.org.tr
Hakkımızda
Haber Kategorileri
Batı Trakya
Sorunlarımız
Bilgiler
İletişim
İkamet İzinleri
Çalışma İzinleri
Batı Trakyanın Sesi
Meslek Rehberi
Burs Başvuru
Canlı Yayın
Haber Abonelik
Videolar
Şubeler
Batı Trakya Tarihi
Batı Trakya Harita
Basın Videoları
Tüm hakları saklı tutulmuştur.
Copyright © 2015